Skip to content

Veelgestelde vragen

Leveren en ophalen van de container

Op werkdagen betekent voor 16:00 uur besteld, morgen geplaatst. Je kunt het gewenste tijdstip van leveren zelf kiezen. Hier is keuze uit vier tijdsblokken. We willen benadrukken dat dit het voorkeurstijdstip is. We kunnen niet garanderen dat de container ook op dit tijdstip wordt geleverd.

Zodra jij klaar bent met klussen of wanneer de container vol zit, zullen wij deze bij jou komen ophalen. Stel dit niet te lang uit, omdat de container anders onnodig blijft staan. Het enige wat je hiervoor moet doen is ons bellen of het ophaalformulier invullen op onze website.

Nee, dat hoeft niet. We zouden wel graag willen dat de plaats waar de container moet komen te staan duidelijk is aangegeven. Dit kan bijvoorbeeld met afzetlint of pylonen. Ben je niet thuis? Dan hebben we graag je mobiele telefoonnummer. Stel de plek is niet beschikbaar, dan nemen wij contact op voor een andere mogelijkheid.

De keuze hangt volledig af van je specifieke klus. We hebben containers in diverse maten voor puin, tuinafval, grond, bouwafval, hout, grond en dakafval. Wil je weten welke container het best bij jouw klus past? Bel ons gerust, we geven graag advies.

Als je container vol is, dan kan je ons bellen of kan je het ophaalformulier invullen op onze website. Je hebt twee opties: we halen alleen de volle container op, of we halen deze op en plaatsen meteen een nieuwe, lege container voor je. Hierbij is het handig dat we jouw telefoonnummer hebben, zodat we contact op kunnen nemen bij vragen of onverwachte situaties.

Ja, in de meeste gevallen heb je hiervoor een vergunning van de gemeente nodig. We kunnen de container binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling leveren. Het is echter belangrijk om te beseffen dat de vergunningsprocedure bij de gemeente langer kan duren, dus het is verstandig om deze tijdig aan te vragen.

Dit is afhankelijk van de hoeveelheid afval die je hebt. De maten van onze containers staan in kubieke meters vermeld. Een kubieke meter is een meter bij een meter. Houd er rekening mee dat er aan de voorkant wat ruimte over gehouden moet worden. Dit is namelijk voor het plaatsen ophalen door de vrachtwagenchauffeur.

Bestelling

Dat kan via de bestelmodule op deze website, of telefonisch via +31 6 – 20 07 90 22

Uiteraard is het mogelijk om een bestelling te annuleren. Als de container nog niet is geplaatst of als de chauffeur nog niet onderweg is, kan dit kosteloos. Indien de container al is geplaatst of de chauffeur onderweg is, brengen wij extra kosten in rekening. Dit bedrag wordt afgetrokken van het reeds betaalde bedrag, en het resterende bedrag wordt teruggestort. Als je wilt annuleren, neem dan contact met ons op via +31 6 200 790 22

Overig

Heb je meerdere afvalsoorten, dan raden we je aan om dit te scheiden. En per afvalsoort een container te bestellen. Dit is meestal van toepassing bij een grote verbouwing. Denk aan het verbouwen van een hele woning of zelfs nog groter.

Ja, dit kan. Maar dit moet je wel doorgeven aan ons. Ten eerste moet je het doorgeven aan de chauffeur wanneer hij de container komt ophalen. Daarnaast dien je dit ook door te geven aan ons via de chat of per telefoon. Het kan zijn dat er voor het nieuwe gekozen afval een toeslag bij komt. Hier wordt dan een betaalverzoek gestuurd.

Het afval mag maximaal 20 centimeter boven de container uitsteken. Is dit hoger? Dan worden er extra kosten in rekening gebracht.